Report: Mobile Travel Callers Convert At Much Higher Rates Than PC Users

17.01.2013

Marketing Land

Call-based ad network Marchex has released an interesting travel study that captures data about the differences between PC and mobile users. Overall the study found that mobile users convert in much higher numbers than PC users in travel. (Marchex makes money by selling call-based advertising.)

Marchex’s report found that call-based conversions were “consistently over 25 percent for rental cars and over 20 percent for hotels.” The company presumably relied on industry data regarding online conversions for comparison. The total number of calls analyzed by Marchex for this study was 15,000.

The company added, however, that “62 percent of the calls we analyzed for this study were not destined for a sale. These calls were either intended for customer service – such as confirming reservations – or they were misdials and disconnects.”

Mobile Travel Callers Convert At Much Higher Rates Than PC Users

Quelle: Marketing Land

Weitere
14.06.2024
Wir gratulieren den Gewinnern unserer Awards auf das Herzlichste!

Die Besucher des upnxt Hospitality Festival haben entschieden und die Gewinner unserer diesjährigen Awards gewählt...

13.06.2024
From the Destk - Hotelmeldepflicht

Was bewegt die Branche, wie sieht die tägliche Arbeit des Hotelverbandes aus? In unserem brandneuen Video-Format "From the Desk" geben Markus Luthe und Tobias Warnecke Einblicke in tagesaktuelle Themenschwerpunkte. Kurz und knackig aufbereitete Insights zu den wichtigsten Branchenthemen erwarten Euch ab jetzt auf unserem YouTube-Kanal!

In der aktuellen Folge geht es um die Hotelmeldepflicht.
Der Meldeschein wird für Inländer endlich abgeschafft. Doch wie können wir Bürokratie wirklich reduzieren, wenn Gästedaten weiter gemeldet werden müssen? Das erklärt Tobias Warnecke im aktuellen "From The Desk"-Vlog.

08.04.2024
Phishing-Attacken über die Systeme von Expedia

Aktuell erreicht uns die Meldung einer Betrugsmasche über den Messaging-Dienst von Expedia. Diese Betrugsversuche waren bisher fast ausschließlich über die Kommunikationsdienste von Booking.com beobachtet worden. Nun scheint auch Expedia betroffen zu sein.