Report: Mobile Travel Callers Convert At Much Higher Rates Than PC Users

17.01.2013

Marketing Land

Call-based ad network Marchex has released an interesting travel study that captures data about the differences between PC and mobile users. Overall the study found that mobile users convert in much higher numbers than PC users in travel. (Marchex makes money by selling call-based advertising.)

Marchex’s report found that call-based conversions were “consistently over 25 percent for rental cars and over 20 percent for hotels.” The company presumably relied on industry data regarding online conversions for comparison. The total number of calls analyzed by Marchex for this study was 15,000.

The company added, however, that “62 percent of the calls we analyzed for this study were not destined for a sale. These calls were either intended for customer service – such as confirming reservations – or they were misdials and disconnects.”

Mobile Travel Callers Convert At Much Higher Rates Than PC Users

Quelle: Marketing Land

Weitere
22.07.2024
From the Desk - Hoteldistribution

In der aktuellen Folge unseres Vlogs #FromtheDesk geht es um die Hoteldistribution. Tobias Warnecke stellt die wichtigsten Erkenntnisse der HOTREC Hoteldistributionsstudie 2024 vor, wirft einen Blick auf den Distributionsmix der europäischen Hotellerie und analysiert Marktanteile der OTAs u.v.m.

01.07.2024
Hotelklassifizierungen in Deutschland ab sofort auch gemäß HSU-Kriterienkatalog 2025-2030 möglich

Die europäische Hotelstars Union (HSU) hat anlässlich ihrer Generalversammlung in Budapest am 24. April 2024 einen neuen Kriterienkatalog 2025-2030 beschlossen und es den Mitgliedsländern überlassen, die modernisierten Kriterien, wenn gewünscht auch schon ab dem 1. Juli 2024 zur Anwendung zu…

25.06.2024
ZDF WISO, 24. Juni 2024: Betrugsmasche mit Booking - Ärger bei der Hotelbuchung vermeiden

"Bei dieser Betrugsmasche kapern Hacker Hotel-Accounts und kontaktieren Hotelgäste, um an deren Geld zu kommen. Kümmert sich Booking.com ausreichend um die Sicherheit der Kunden?"

Im Interview: IHA-Hauptgeschäftsführer Markus Luthe