How Priceline became Google’s $1 billion advertising buddy

13.03.2013

Skift.com

has boosted annual ad spending to more than $1 billion for the first time, extending its lead over Expedia Inc. in the hotel-booking market and stepping up a rivalry that’s benefiting Google Inc.

Even as social-networking services Facebook Inc. and Twitter Inc. capture a widening share of the Web-advertising market, the top online travel agents still choose to place most of their ads on search sites, where consumers can quickly compare prices and complete a transaction in a matter of clicks.

“One of the secrets to Priceline’s success has been its ability to manage search campaigns,” Mark Mahaney, an analyst at RBC Capital Markets in San Francisco, said in an interview. “There is a major new marketing war going on between Priceline and Expedia, and Google is the beneficiary.”...

How Priceline became Google’s $1 billion advertising buddy

Quelle: Skift.com

Weitere
08.04.2024
Phishing-Attacken über die Systeme von Expedia

Aktuell erreicht uns die Meldung einer Betrugsmasche über den Messaging-Dienst von Expedia. Diese Betrugsversuche waren bisher fast ausschließlich über die Kommunikationsdienste von Booking.com beobachtet worden. Nun scheint auch Expedia betroffen zu sein.

03.04.2024
upnxt24

Am 11./12. Juni 2024 geht das Hospitality Festival upnxt in die zweite Runde. Der Hotelverband ist wiederum Co-Host und das Science Congress Center Munich bleibt der Austragungsort. Tickets mit IHA-Mitgliedervorteil sind über den Ticketshop erhältlich!

15.01.2024
Phishing-Attacken über die Systeme von Booking.com

Aktuell erreichen uns vermehrt Meldungen zu neuen Phishing-Attacken über die Systeme von Booking.com.
Wir haben entsprechend alle aktuell gemeldeten Fälle auf unserer Homepage zusammengestellt und informieren über neue Methoden der Cyberangreifer.