Google plays hardball with pandemic-affected travel site, freezes its ad account

19.08.2020
© ClipDealer
© ClipDealer

by Mitra Sorrells, PhocusWright

As the coronavirus infiltrated communities around the globe and human movement came to a screeching halt, travel industry companies of all sizes took an abrupt and profound hit.


Bookings and revenue plunged – upwards of 90% in many cases – and travel executives scrambled to find ways to pay their bills without going under.


One of those executives, the CEO of a large online travel search and booking platform founded more than a decade ago who spoke to us on the condition of anonymity, says one of the first things he did was to talk to his Google account representatives, since the company had “fairly significant” invoices outstanding from the first quarter of 2020.

He proposed a payment plan for the outstanding debt, and asked Google to continue to keep his accounts live so his company could capture new business as travel resumed.

The response he got from Google was a surprise.

Google plays hardball with pandemic-affected travel site, freezes its ad account

Quelle: PhocusWright

Weitere
01.07.2024
Hotelklassifizierungen in Deutschland ab sofort auch gemäß HSU-Kriterienkatalog 2025-2030 möglich

Die europäische Hotelstars Union (HSU) hat anlässlich ihrer Generalversammlung in Budapest am 24. April 2024 einen neuen Kriterienkatalog 2025-2030 beschlossen und es den Mitgliedsländern überlassen, die modernisierten Kriterien, wenn gewünscht auch schon ab dem 1. Juli 2024 zur Anwendung zu…

25.06.2024
ZDF WISO, 24. Juni 2024: Betrugsmasche mit Booking - Ärger bei der Hotelbuchung vermeiden

"Bei dieser Betrugsmasche kapern Hacker Hotel-Accounts und kontaktieren Hotelgäste, um an deren Geld zu kommen. Kümmert sich Booking.com ausreichend um die Sicherheit der Kunden?"

Im Interview: IHA-Hauptgeschäftsführer Markus Luthe

20.06.2024
Neu: IHA-Leitfaden zur Umsetzung von ESG-Anforderungen

Viele Hotels stehen bei der Umsetzung von ESG-Anforderungen (Environmental, Social & Governance) vor großen Herausforderungen. Unser neuer IHA-Leitfaden unterstützt bei der Umsetzung der komplexen und dynamischen Nachhaltigkeitsanforderungen. Er erläutert die relevanten Richtlinien und gibt einen Überblick über die Berichterstattungspflichten. Zwei Praxisbeispiele aus der Hotellerie bieten zudem konkrete Einblicke in Nachhaltigkeitsmaßnahmen.