Expedia Lost 25% Of Their Search Visibility In Google Possibly Over Unnatural Links

22.01.2014
The graphs from Expedia versus TripAdvisor: not a seasonal drop; Source: Search Metrix
The graphs from Expedia versus TripAdvisor: not a seasonal drop; Source: Search Metrix

by Barry Schwartz, Search Engine Land

The major travel website, Expedia, seems to have lost 25% of their search visibility in Google according to Search Metrics. It appears that drop was due to an unnatural link penalty, where Nenad called out Expedia over a month ago for possible paid links on article sites.

Patrick Altoft noticed a drop in Expedia’s traffic today and posted about it on Twitter. If you look at their decline today, it looks like Google has penalized Expedia in their search results. We reached out to Marcus Tober from Search Metrics who sent us additional details showing that Expedia has indeed seen a major drop in rankings for most of their generic keywords. ...

Expedia Lost 25% Of Their Search Visibility In Google Possibly Over Unnatural Links
Quelle: Search Engine Land

Weitere
22.07.2024
From the Desk - Hoteldistribution

In der aktuellen Folge unseres Vlogs #FromtheDesk geht es um die Hoteldistribution. Tobias Warnecke stellt die wichtigsten Erkenntnisse der HOTREC Hoteldistributionsstudie 2024 vor, wirft einen Blick auf den Distributionsmix der europäischen Hotellerie und analysiert Marktanteile der OTAs u.v.m.

01.07.2024
Hotelklassifizierungen in Deutschland ab sofort auch gemäß HSU-Kriterienkatalog 2025-2030 möglich

Die europäische Hotelstars Union (HSU) hat anlässlich ihrer Generalversammlung in Budapest am 24. April 2024 einen neuen Kriterienkatalog 2025-2030 beschlossen und es den Mitgliedsländern überlassen, die modernisierten Kriterien, wenn gewünscht auch schon ab dem 1. Juli 2024 zur Anwendung zu…

25.06.2024
ZDF WISO, 24. Juni 2024: Betrugsmasche mit Booking - Ärger bei der Hotelbuchung vermeiden

"Bei dieser Betrugsmasche kapern Hacker Hotel-Accounts und kontaktieren Hotelgäste, um an deren Geld zu kommen. Kümmert sich Booking.com ausreichend um die Sicherheit der Kunden?"

Im Interview: IHA-Hauptgeschäftsführer Markus Luthe