Airbnb and the case of the disgruntled super-host

23.08.2015
Kelly Kampen; Source: Coconuts Bangkok
Kelly Kampen; Source: Coconuts Bangkok

by Kevin May, Tnooz

In true sharing economy style, angry former hosts are turning to the web to share their grievances with Airbnb. In a Medium post by Kelly Kampen, a Bangkok, Thailand-based software developer and business owner who lets out a room in his property, Airbnb has been taken to task for de-listing his profile and cancelling all future bookings.

The post (“Airbnb why did you terminate my account??—?An Open Letter to Airbnb“) details how Kampen has been an unofficial brand ambassador for the company, has hosted events for other property owners and has even been invited to speak at an Airbnb event in Paris, France. He also called himself a “super-host,” having welcomed more than 700 people from more than 70 countries and making himself nearly $42,000 in two years.

Airbnb and the case of the disgruntled super-host

Quelle: Tnooz

Weitere
30.04.2024
upnxt24

Bereits 600 Hospitalitybegeisterte haben sich ihr Ticket für das diesjährige Festivalprogramm gesichert. In 6 Wochen geht upnxt in die nächste Runde und wir freuen uns sehr, euch in Garching bei München erneut willkommen zu heißen. Noch kein Ticket? Hier geht´s zum Ticketshop (den exklusiven…

26.04.2024
upnxt24

2 Tage, 5 Stages, 40+ Speakers
Hier gibt es nun das vollständige upnxt24 Programm. Für ein individuelles Festivalerlebnis steht in Kürze auch eine Event-Plattform zur Verfügung. Einfach dort registrieren und anschließend in der dazugehörigen App das persönliches Programm zusammen stellen. Details folgen!

08.04.2024
Phishing-Attacken über die Systeme von Expedia

Aktuell erreicht uns die Meldung einer Betrugsmasche über den Messaging-Dienst von Expedia. Diese Betrugsversuche waren bisher fast ausschließlich über die Kommunikationsdienste von Booking.com beobachtet worden. Nun scheint auch Expedia betroffen zu sein.