The Most Powerful Man in Online Travel?

20.04.2014
Matt Cutts
Matt Cutts

by Martin Kelly, TravelTrends

A few weeks ago Cruiseabout.com.au was one of Australia's highest-profile cruise websites. But on March 20, it virtually disappeared from Google search results. Nothing in the first five pages. Same story at Escapetravel.com.au, another popular website, also owned by Flight Centre, one of the world's biggest travel companies.

The game had changed – they were being punished for borderline SEO practices by perhaps the most important person in the online travel industry: a tidy, bespectacled middle-aged man with a Masters of Computer Science who wields extraordinary power from an office in Mountain View, California, in the beating heart of Silicon Valley....

The Most Powerful Man in Online Travel?

Quelle: TravelTrends

Weitere
17.10.2024
IHA vor Ort

Die Präsentationen zu unserem Fachprogramm zur Stärkung des Direktvertriebs stehen in unserem Extranet zum Download zur Verfügung...

22.07.2024
From the Desk - Hoteldistribution

In der aktuellen Folge unseres Vlogs #FromtheDesk geht es um die Hoteldistribution. Tobias Warnecke stellt die wichtigsten Erkenntnisse der HOTREC Hoteldistributionsstudie 2024 vor, wirft einen Blick auf den Distributionsmix der europäischen Hotellerie und analysiert Marktanteile der OTAs u.v.m.

01.07.2024
Hotelklassifizierungen in Deutschland ab sofort auch gemäß HSU-Kriterienkatalog 2025-2030 möglich

Die europäische Hotelstars Union (HSU) hat anlässlich ihrer Generalversammlung in Budapest am 24. April 2024 einen neuen Kriterienkatalog 2025-2030 beschlossen und es den Mitgliedsländern überlassen, die modernisierten Kriterien, wenn gewünscht auch schon ab dem 1. Juli 2024 zur Anwendung zu…