Online travel companies shed light on future

19.11.2012

HotelNewsNow

PHOENIX — The shift from offline to online bookings has been growing over the past decade and the leading digital travel companies are reaping the benefits. But that growth could cap in the near future, according to PhoCusWright research. And online distribution players need to adapt their business models to continue growing rather than entrench themselves in battles over market share.

For that reason, the 2012 PhoCusWright Conference was themed Pivot Points and each presenter was tasked with outlining how they will alter their business model moving forward.

“The travel industry has been jolted by new threats, and there is an increasing call for strategic realignment,” said Philip Wolf, founder and chairman of PhoCusWright, who will step down after this year. “Staying the course or tweaking is not sufficient. Many of us are at a pivot point.”...

Online travel companies shed light on future

Quelle: HotelNewsNow

Weitere
17.10.2024
IHA vor Ort

Die Präsentationen zu unserem Fachprogramm zur Stärkung des Direktvertriebs stehen in unserem Extranet zum Download zur Verfügung...

22.07.2024
From the Desk - Hoteldistribution

In der aktuellen Folge unseres Vlogs #FromtheDesk geht es um die Hoteldistribution. Tobias Warnecke stellt die wichtigsten Erkenntnisse der HOTREC Hoteldistributionsstudie 2024 vor, wirft einen Blick auf den Distributionsmix der europäischen Hotellerie und analysiert Marktanteile der OTAs u.v.m.

01.07.2024
Hotelklassifizierungen in Deutschland ab sofort auch gemäß HSU-Kriterienkatalog 2025-2030 möglich

Die europäische Hotelstars Union (HSU) hat anlässlich ihrer Generalversammlung in Budapest am 24. April 2024 einen neuen Kriterienkatalog 2025-2030 beschlossen und es den Mitgliedsländern überlassen, die modernisierten Kriterien, wenn gewünscht auch schon ab dem 1. Juli 2024 zur Anwendung zu…