New Study Reveals: Some 15 Million Online Bookings Are Scams by Rogue Websites

06.10.2015
Source: AH&LA
Source: AH&LA

American Hotel & Lodging Association

When it comes to booking a hotel, it pays to go straight to the source. A new study conducted by the American Hotel & Lodging Association (AH&LA) reveals that one in three people are worried about online booking scams, which affect millions of unsuspecting consumers.


Early estimates suggested that some 2.5 million hotel bookings a year were affected by deceptive practices through rogue third-party online travel agency (OTA) affiliates who pose as direct hotel booking sites. The study, conducted by GFK Custom Research, and released today shows that six percent of consumers who have booked hotels online had the experience of thinking they were booking directly with a hotel, but found out instead that they were booking with an online hotel booking site posing as the direct site. By AH&LA estimates, that translates to some 15 million hotel bookings that have been affected by deceptive rogue affiliates. That translates to more than $1.3 billion in money going to bad bookings, meaning consumers are not getting what they want and need, not to mention suffering inconveniences, lost room charges, and cancellation and booking fees. Another 20 percent of respondents who have booked hotels online reported that they were “not sure” if they had also been scammed.

New Study Reveals: Some 15 Million Online Bookings Are Scams By Rogue Websites

Quelle: AH&LA

Weitere
20.06.2024
Neu: IHA-Leitfaden zur Umsetzung von ESG-Anforderungen

Viele Hotels stehen bei der Umsetzung von ESG-Anforderungen (Environmental, Social & Governance) vor großen Herausforderungen. Unser neuer IHA-Leitfaden unterstützt bei der Umsetzung der komplexen und dynamischen Nachhaltigkeitsanforderungen. Er erläutert die relevanten Richtlinien und gibt einen Überblick über die Berichterstattungspflichten. Zwei Praxisbeispiele aus der Hotellerie bieten zudem konkrete Einblicke in Nachhaltigkeitsmaßnahmen.

17.06.2024
From the Desk - Hotelmeldepflicht

Was bewegt die Branche, wie sieht die tägliche Arbeit des Hotelverbandes aus? In unserem brandneuen Video-Format "From the Desk" geben Markus Luthe und Tobias Warnecke Einblicke in tagesaktuelle Themenschwerpunkte. Kurz und knackig aufbereitete Insights zu den wichtigsten Branchenthemen erwarten Euch ab jetzt auf unserem YouTube-Kanal!

In der aktuellen Folge geht es um die Hotelmeldepflicht. Der Meldeschein wird für Inländer endlich abgeschafft. Doch wie können wir Bürokratie wirklich reduzieren, wenn Gästedaten weiter gemeldet werden müssen? Das erklärt Tobias Warnecke im aktuellen "From The Desk"-Vlog.

12.06.2024
Hotel ResBot und ADA Cosmetics International gewinnen IHA-Awards 2024
Die Gewinner der Produktinnovation des Jahres und des IHA-Start-up-Awards 2024 (v.l.): André Roeske, Senior Vice President Sales ADA Cosmetics International GmbH, und Brendan May, Geschäftsführer Hotel Res Bot.

Die Besucher des Hospitality Festival upnext24 haben entschieden und die Gewinner unserer diesjährigen Awards gewählt!