How Booking.com and its ad campaign may change your lodging options

05.03.2013

Skift.com

Priceline’s Booking.com has mostly held back on TV advertising in the U.S. until right friggin’ — or as the commercial says — “until right booking now.”

Booking.com, with its industry-largest collection of more than 275,000 traditional hotels, apartment hotels and hostels in its portfolio, is in the “early days” of its first offline marketing campaign in the U.S., and it will be spread out over several quarters and include TV and cinema, Priceline CEO Jeffery Boyd said today.

Booking.com has offered hotels in the U.S. for European travelers for several years, and last month began the advertising campaign in the U.S.

The advertising onslaught — with the dollar size of the campaign not revealed — coincides with slight changes in Booking.com’s email marketing in the U.S., as well, where it is now touting the fact that it offers 302 places to stay in New York — “more than just hotels.”

The more than just hotels component includes displays of “hostels, apartments and aparthotels” in New York and “hotels, ryokans, resorts and aparthotels” in Atlantic City, for example, Booking.com states....

How Booking.com and its ad campaign may change your lodging options

Quelle: Skift.com

Weitere
01.07.2024
Hotelklassifizierungen in Deutschland ab sofort auch gemäß HSU-Kriterienkatalog 2025-2030 möglich

Die europäische Hotelstars Union (HSU) hat anlässlich ihrer Generalversammlung in Budapest am 24. April 2024 einen neuen Kriterienkatalog 2025-2030 beschlossen und es den Mitgliedsländern überlassen, die modernisierten Kriterien, wenn gewünscht auch schon ab dem 1. Juli 2024 zur Anwendung zu…

25.06.2024
ZDF WISO, 24. Juni 2024: Betrugsmasche mit Booking - Ärger bei der Hotelbuchung vermeiden

"Bei dieser Betrugsmasche kapern Hacker Hotel-Accounts und kontaktieren Hotelgäste, um an deren Geld zu kommen. Kümmert sich Booking.com ausreichend um die Sicherheit der Kunden?"

Im Interview: IHA-Hauptgeschäftsführer Markus Luthe

20.06.2024
Neu: IHA-Leitfaden zur Umsetzung von ESG-Anforderungen

Viele Hotels stehen bei der Umsetzung von ESG-Anforderungen (Environmental, Social & Governance) vor großen Herausforderungen. Unser neuer IHA-Leitfaden unterstützt bei der Umsetzung der komplexen und dynamischen Nachhaltigkeitsanforderungen. Er erläutert die relevanten Richtlinien und gibt einen Überblick über die Berichterstattungspflichten. Zwei Praxisbeispiele aus der Hotellerie bieten zudem konkrete Einblicke in Nachhaltigkeitsmaßnahmen.