Hotel Distribution in 2014: The Battle for Direct Sales

30.12 2013
Hotelführer

by Patrick Landman, Xotels Blog

It is time to ask ourselves the annual question, what’s new? How do we have to adjust our hotel distribution strategies to safeguard and enhance profitability? How can we enhance and expand our online presence, reach and exposure? It seems hoteliers are getting savvier and are more than ever ready to go to war and take what is theirs … Direct Sales Rules!

Yes it is indeed time hoteliers get back into the trenches and fight to regain a healthy balance is segmentation. The contribution level of direct sales has an immediate impact into the profitability of hotels.

In 2014 hotels will have to be there where it matters most, where the flesh meats the bone. Where is this you might ask? It is quite simple, where consumers do their travel research. ...

Hotel Distribution in 2014: The Battle for Direct Sales

Quelle: Xotels Blog

Weitere
16.12 2020
Corona-Lockdown: Wo bleibt die Langzeitstrategie?

Kommentar von Heike Schmoll, Frankfurter Allgemeine Zeitung

Das Schließen ist leicht. Aber irgendwann müssen Geschäfte, Schulen und Kultureinrichtungen wieder geöffnet werden. Wie soll das gehen?

Corona-Lockdown: Wo bleibt die Langzeitstrategie? 

14.12 2020
Insolvenzantragspflicht auch im Januar ausgesetzt

Süddeutsche Zeitung / dpa

Die große Koalition hat sich darauf verständigt, die Insolvenzantragspflicht für Unternehmen im Falle einer Überschuldung auch im Januar auszusetzen. Viele Unternehmen gerieten aufgrund der Corona-Beschränkungen unverschuldet in wirtschaftliche Schieflage und benötigten…

13.12 2020
Kommentar zum Shutdown - Haltet endlich Eure Zusagen ein!

 

von Kristina Hofmann, ZDF heute

Unbestritten: Es muss etwas passieren. Doch ein Shutdown reicht nicht. Bund und Länder müssen liefern. Und über die Versäumnisse reden, wenn der Mist vorbei ist. Ein Kommentar...

Kommentar zum Shutdown - Haltet endlich eure Zusagen ein!