Fierce Rivalry in the Online Travel Industry Is Playing Into Google's Hands

29.03.2014
Source: The Motley Fool; www.fool.com
Source: The Motley Fool; www.fool.com

by Joseph Gacinga, The Motley Fool

According to FairSearch, more than half of the world's travel sales are consummated online. For online search giant Google, travel ads by online travel agencies, or OTAs, are a good source of revenue. Google accounts for approximately 67% of all U.S. online searches. 

Online travel companies such as Priceline, Expedia, and TripAdvisor have been competing fiercely to establish themselves as the travel agencies of choice for customers. To catch the eyes of prospective customers, these companies have been spending massively on sales and marketing, particularly on online ads. Priceline spent $1.8 billion on online ads in fiscal 2013, while Expedia spent $1.2 billion. TripAdvisor spent $236.5 million on ads last year. ...

Fierce Rivalry in the Online Travel Industry Is Playing Into Google's Hands
Quelle: Motley Fool

Weitere
08.04.2024
Phishing-Attacken über die Systeme von Expedia

Aktuell erreicht uns die Meldung einer Betrugsmasche über den Messaging-Dienst von Expedia. Diese Betrugsversuche waren bisher fast ausschließlich über die Kommunikationsdienste von Booking.com beobachtet worden. Nun scheint auch Expedia betroffen zu sein.

03.04.2024
upnxt24

Am 11./12. Juni 2024 geht das Hospitality Festival upnxt in die zweite Runde. Der Hotelverband ist wiederum Co-Host und das Science Congress Center Munich bleibt der Austragungsort. Tickets mit IHA-Mitgliedervorteil sind über den Ticketshop erhältlich!

15.01.2024
Phishing-Attacken über die Systeme von Booking.com

Aktuell erreichen uns vermehrt Meldungen zu neuen Phishing-Attacken über die Systeme von Booking.com.
Wir haben entsprechend alle aktuell gemeldeten Fälle auf unserer Homepage zusammengestellt und informieren über neue Methoden der Cyberangreifer.