Fierce Rivalry in the Online Travel Industry Is Playing Into Google's Hands

29.03.2014
Source: The Motley Fool; www.fool.com
Source: The Motley Fool; www.fool.com

by Joseph Gacinga, The Motley Fool

According to FairSearch, more than half of the world's travel sales are consummated online. For online search giant Google, travel ads by online travel agencies, or OTAs, are a good source of revenue. Google accounts for approximately 67% of all U.S. online searches. 

Online travel companies such as Priceline, Expedia, and TripAdvisor have been competing fiercely to establish themselves as the travel agencies of choice for customers. To catch the eyes of prospective customers, these companies have been spending massively on sales and marketing, particularly on online ads. Priceline spent $1.8 billion on online ads in fiscal 2013, while Expedia spent $1.2 billion. TripAdvisor spent $236.5 million on ads last year. ...

Fierce Rivalry in the Online Travel Industry Is Playing Into Google's Hands
Quelle: Motley Fool

Weitere
22.07.2024
From the Desk - Hoteldistribution

In der aktuellen Folge unseres Vlogs #FromtheDesk geht es um die Hoteldistribution. Tobias Warnecke stellt die wichtigsten Erkenntnisse der HOTREC Hoteldistributionsstudie 2024 vor, wirft einen Blick auf den Distributionsmix der europäischen Hotellerie und analysiert Marktanteile der OTAs u.v.m.

01.07.2024
Hotelklassifizierungen in Deutschland ab sofort auch gemäß HSU-Kriterienkatalog 2025-2030 möglich

Die europäische Hotelstars Union (HSU) hat anlässlich ihrer Generalversammlung in Budapest am 24. April 2024 einen neuen Kriterienkatalog 2025-2030 beschlossen und es den Mitgliedsländern überlassen, die modernisierten Kriterien, wenn gewünscht auch schon ab dem 1. Juli 2024 zur Anwendung zu…

25.06.2024
ZDF WISO, 24. Juni 2024: Betrugsmasche mit Booking - Ärger bei der Hotelbuchung vermeiden

"Bei dieser Betrugsmasche kapern Hacker Hotel-Accounts und kontaktieren Hotelgäste, um an deren Geld zu kommen. Kümmert sich Booking.com ausreichend um die Sicherheit der Kunden?"

Im Interview: IHA-Hauptgeschäftsführer Markus Luthe