Does the Expedia billboard effect still exist for hotels?

26.05.2014
© Shutterstock
© Shutterstock

by Sean O'Neill, Tnooz

In 2009, Chris Anderson, an associate professor at Cornell University, published a study about Expedia and hotels that was a sensation in the industry. When four hotels in the JHM Hotels US chain appeared on the first page of destination results of Expedia, the giant online travel agency (OTA), they saw a rise in reservations through their own websites.

The hotels had between a 7.5% and 26% uplift in direct bookings as part of a so-called “billboard effect” — as if merely appearing on Expedia acted as a billboard for the properties in general. In April 2011, Anderson published a larger study for Cornell’s Center for Hospitality Research that found the same effect.

Does the Expedia billboard effect still exist for hotels?

Quelle: Tnooz

Weitere
22.07.2024
From the Desk - Hoteldistribution

In der aktuellen Folge unseres Vlogs #FromtheDesk geht es um die Hoteldistribution. Tobias Warnecke stellt die wichtigsten Erkenntnisse der HOTREC Hoteldistributionsstudie 2024 vor, wirft einen Blick auf den Distributionsmix der europäischen Hotellerie und analysiert Marktanteile der OTAs u.v.m.

01.07.2024
Hotelklassifizierungen in Deutschland ab sofort auch gemäß HSU-Kriterienkatalog 2025-2030 möglich

Die europäische Hotelstars Union (HSU) hat anlässlich ihrer Generalversammlung in Budapest am 24. April 2024 einen neuen Kriterienkatalog 2025-2030 beschlossen und es den Mitgliedsländern überlassen, die modernisierten Kriterien, wenn gewünscht auch schon ab dem 1. Juli 2024 zur Anwendung zu…

25.06.2024
ZDF WISO, 24. Juni 2024: Betrugsmasche mit Booking - Ärger bei der Hotelbuchung vermeiden

"Bei dieser Betrugsmasche kapern Hacker Hotel-Accounts und kontaktieren Hotelgäste, um an deren Geld zu kommen. Kümmert sich Booking.com ausreichend um die Sicherheit der Kunden?"

Im Interview: IHA-Hauptgeschäftsführer Markus Luthe