Indigo
 

Branchen-News vom 05.03.2013


How Booking.com and its ad campaign may change your lodging options


Skift.com


Priceline’s Booking.com has mostly held back on TV advertising in the U.S. until right friggin’ — or as the commercial says — “until right booking now.”

Booking.com, with its industry-largest collection of more than 275,000 traditional hotels, apartment hotels and hostels in its portfolio, is in the “early days” of its first offline marketing campaign in the U.S., and it will be spread out over several quarters and include TV and cinema, Priceline CEO Jeffery Boyd said today.

Booking.com has offered hotels in the U.S. for European travelers for several years, and last month began the advertising campaign in the U.S.

The advertising onslaught — with the dollar size of the campaign not revealed — coincides with slight changes in Booking.com’s email marketing in the U.S., as well, where it is now touting the fact that it offers 302 places to stay in New York — “more than just hotels.”

The more than just hotels component includes displays of “hostels, apartments and aparthotels” in New York and “hotels, ryokans, resorts and aparthotels” in Atlantic City, for example, Booking.com states....



How Booking.com and its ad campaign may change your lodging options


Quelle: Skift.com

 

08.02.2016 

Kartellamt: Schweres Gelände

Der Präsident des Kartellamts, Andreas Mundt, spricht über den Kampf gegen große Monopole im Internet und fordert von der Politik neue Gesetze. ...


08.02.2016 

Böses Erwachen in Semesterferien: Mutter vermietet Zimmer heimlich bei Airbnb

Für viele Eltern ist es schlimm, wenn das Kind zum Studieren wegzieht. Nicht so für eine Britin. Kaum hat ihre Tochter das Haus verlassen, vermietet sie deren Zimmer. Als die ...


07.02.2016 

Traditionshäuser: Wo die ältesten Hotels in Deutschland stehen

Im Mittelalter lagen Hotels meist an großen Handelswegen oder Pilgerpfaden. Es waren Unterkünfte nicht für Reisende, sondern für Durchreisende. Wir stellen Häuser mit ...


06.02.2016 

Big Hotels' Plan to Win Customers from Airbnb

The hotel industry is fighting back. Airbnb’s remarkable success and a $25 billion valuation has come at a cost — to competitors. It claimed almost $1 billion in disruption revenue last ...


05.02.2016 

Berliner Senat: Hotelkette macht Rückzieher bei Zimmern für Flüchtlinge

Berlin wollte Hotelbetten für Flüchtlinge anmieten. 18.000 Euro pro Jahr und Flüchtling sollte das kosten. Nach scharfer Kritik rudert die Hotelkette nun zurück. ...