Indigo
 

Branchen-News vom 05.03.2013


How Booking.com and its ad campaign may change your lodging options


Skift.com


Priceline’s Booking.com has mostly held back on TV advertising in the U.S. until right friggin’ — or as the commercial says — “until right booking now.”

Booking.com, with its industry-largest collection of more than 275,000 traditional hotels, apartment hotels and hostels in its portfolio, is in the “early days” of its first offline marketing campaign in the U.S., and it will be spread out over several quarters and include TV and cinema, Priceline CEO Jeffery Boyd said today.

Booking.com has offered hotels in the U.S. for European travelers for several years, and last month began the advertising campaign in the U.S.

The advertising onslaught — with the dollar size of the campaign not revealed — coincides with slight changes in Booking.com’s email marketing in the U.S., as well, where it is now touting the fact that it offers 302 places to stay in New York — “more than just hotels.”

The more than just hotels component includes displays of “hostels, apartments and aparthotels” in New York and “hotels, ryokans, resorts and aparthotels” in Atlantic City, for example, Booking.com states....



How Booking.com and its ad campaign may change your lodging options


Quelle: Skift.com

Zurück
Facebook Share Empfehlen Drucken
 

26.03.2015 

Kampagne „Kein Bier für Rassisten“ - „Provokante Botschaft – mit Inhalten gefüllt“

Wer derzeit im Dortmunder Nachtleben unterwegs ist, kommt an den schwarzgelben Bierdeckeln mit der Aufschrift „Kein Bier für Rassisten“ nicht vorbei. Initiator der ...


26.03.2015 

Finanzierung von ARD und ZDF: In den Anstalten liegen die Nerven blank

Zweiunddreißig Wissenschaftler haben ein kritisches Gutachten zu ARD und ZDF verfasst und weitreichende Forderungen an die Sender erhoben. In Köln führte das zu einer heißen ...


25.03.2015 

Uber heuert noch mehr PR-Profis für Europa an

Der Fahrdienstvermittler Uber rüstet angesichts der zunehmenden Probleme in Europa auf. Zusätzlich zur bereits existierenden PR-Armada, die ihr Geschäft bei Schwergewichten wie ...


25.03.2015 

Expedia drops Wotif booking engine

Just months after the Australian and New Zealand competition regulators said the Expedia takeover of Wotif would not result in a reduction of competition, Expedia has dropped the Wotif booking ...


22.03.2015 

Computer Bild vergibt fragwürdige Auszeichnung

Eine Auszeichnung ist eigentlich etwas Schönes. Wer als Gewinner aus einem Wettbewerb hervorgeht, kann das meist zu seinem Vorteil einsetzen. Und so war es zunächst eine freudige ...